"Πώς ζούσαν οι άνθρωποι των σπηλαίων;" Ήταν το θέμα του πρώτου Εικαστικού μας Εργαστηρίου με την εικαστικό Άρτεμις Μουρατίδου. Αφού ταξιδέψαμε... Περισσότερα
Εικαστικά Εργαστήρια
Ξεχωριστά εργαστήρια για παιδιά προσχολικής ηλικίας και για παιδιά δημοτικού στα οποία εισάγονται στις βασικές αρχές του σχεδίου, των χρωμάτων και της ζωγραφικής.
Τα Εικαστικά Εργαστήρια δίνουν το έδαφος για να εφαρμοστεί στην πράξη η φιλοσοφία των Μουσικών Εργαστηρίων Ήχος και Φως ό,τι "όλες οι Τέχνες συνδέονται μεταξύ τους". Πέρα από τις τεχνικές στις οποίες μυούνται σταδιακά, το κάθε ένα από τα εργαστήρια είναι με τέτοιο τρόπο δομημένο, ώστε τα παιδιά να βιώνουν τα ίδια τους την σύνδεση μεταξύ Μουσικής και Ζωγραφικής.
Ηλικίες: 3,5-5 ετών & 6-12 ετών
Συναντήσεις: Μια φορά τον μήνα
Διάρκεια: Δυο ώρες το κάθε εργαστήρι
Όλα τα παιδιά μέχρι την ηλικία των δώδεκα αγαπούν τη ζωγραφική. Μερικά δεν σταματούν να ζωγραφίζουν. Μετά τα δώδεκα, στα περισσότερα παιδιά αυτή η δημιουργική ενέργεια διοχετεύεται αλλού, όπως για παράδειγμα στα μαθηματικά, ενισχύοντας την ευφυΐα κάποιου άλλου τομέα. Ορισμένα παιδιά όμως συνεχίζουν να ζωγραφίζουν και ζωγραφίζουν με διαλείμματα σε όλη τους τη ζωή, μερικά μπορεί να διαλέξουν ένα επάγγελμα εφαρμοσμένων τεχνών ενώ άλλα αποφασίζουν να βαδίσουν τον καλλιτεχνικό δρόμο. Τα παιδιά αυτά, λέμε πως έχουν ζωγραφικό ταλέντο.
Η ζωγραφική, είναι η τέχνη της οπτικής αντίληψης.
Ο ζωγράφος εμβαθύνει στους νόμους της οπτικής αντίληψης και τους εφαρμόζει εκφραστικά για να δημιουργήσει τις ζωγραφιές του.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ
Ζούμε στην εποχή των εικόνων. Τους ίδιους νόμους που ακολουθούν οι ζωγράφοι, χρησιμοποιεί και η σύγχρονη τεχνολογία παραγωγής εικόνων που μας βομβαρδίζει. Καθημερινά, «καταναλώνουμε» ασυνείδητα εκατοντάδες εικόνες που μεταδίδουν ισχυρά μηνύματα. Κι όμως δε γνωρίζουμε τίποτε για τη γλώσσα τους.
Η εικαστική παιδεία διδάσκει στο παιδί τη γλώσσα των εικόνων. Σταδιακά το παιδί εξοικειώνεται με το λεξιλόγιο, τη γραμματική και το συντακτικό της και ενθαρρύνεται να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα αυτή για να εκφραστεί. Παράλληλα μαθαίνει να αξιολογεί τις εικόνες που βλέπει, να «διαβάζει» τον τρόπο που λειτουργούν και να αποκωδικοποιεί τα μηνύματα που μεταφέρουν.
Η ΟΡΑΣΗ
Η εικαστική παιδεία καλλιεργεί την αίσθηση της όρασης. Την εξασκεί και την εκλεπτύνει.
Η όραση, είναι ίσως η πιο χρήσιμη αίσθηση. Μας γειώνει στο παρόν, μας πληροφορεί για τον κόσμο γύρω μας και μας προσφέρει την απόλαυση της ομορφιάς και της αρμονίας στη φύση και τα έργα των ανθρώπων.
Η όραση, όπως μας εξηγούν οι φυσιολόγοι και οι νευρολόγοι, δεν είναι μια μηχανική διαδικασία. Είναι μια ενεργή διαδικασία, ταχύτατης σύγκρισης, ταξινόμησης και οργάνωσης της πληροφορίας.
Ο καλύτερος τρόπος να την αφυπνίσουμε και να την εκπαιδεύσουμε, είναι να πιάσουμε στο χέρι το μολύβι και το πινέλο και να εξοικειωθούμε με τα χρώματα και τα σχήματα.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Τα παιδιά εκδηλώνουν υπέροχες ποιότητες, όπως η φαντασία, η περιέργεια, ο ενθουσιασμός και η απόλυτη συγκέντρωση σε ό, τι κάνουν. Είναι απίστευτα δημιουργικά και διαισθητικά. Αν τα βοηθούσαμε να διατηρήσουν και να καλλιεργήσουν τις ποιότητες αυτές, να τις εμπιστεύονται και να τις χρησιμοποιούν, θα γινόταν θαυμάσιοι ενήλικες. Θα εκδήλωναν τις ικανότητες και τα χαρίσματά τους αυθόρμητα και ανεμπόδιστα.
Με την προϋπόθεση πως ο δάσκαλος ενθαρρύνει και δε περιορίζει τη δημιουργικότητα του παιδιού, η ενασχόληση με την τέχνη είναι ο πιο όμορφος και εύκολος τρόπος να ενεργοποιηθεί το παιδί δημιουργικά. Η τέχνη, είναι η κατεξοχήν δημιουργική έκφραση.
Τα εργαστήρια συνδυάζουν την πρακτική ενασχόληση με τα χρώματα και τα σχήματα, μαζί με:
- μικρά «τελετουργικά» (για την ενεργοποίηση της φαντασίας και την αύξηση της συγκέντρωσης)
- πληροφορίες για τη φύση και την τέχνη (για τη διέγερση του νου και της περιέργειας)
- αναπαραστάσεις καταστάσεων (για την εκδήλωση του συναισθήματος)."
Σελίδες
Αντίστοιχα Εργαστήρια
Στο εικαστικό εργαστήρι του Φεβρουαρίου διδαχθήκαμε πώς να παρατηρούμε τα πρόσωπα, μετρήσαμε την απόσταση των χαρακτηριστικών τους και... Περισσότερα
Συνεχίζουμε δυναμικά με την προετοιμασία των σκηνικών της φετινής μας παράστασης. Η δουλειά πολλή, ο ενθουσιασμός στα ύψη! Ευκαιρία να μάθουμε να... Περισσότερα
"Τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω;", ήταν η ερώτηση που μας απασχόλησε στο Εικαστικό Εργαστήρι προσχολικής ηλικίας του Μαρτίου. Αφού δοκιμάσαμε τα... Περισσότερα
Παράλληλα με τις πρόβες για την μουσικοθεατρική μας παράσταση του φετινού 2ου Φεστιβάλ Τεχνών και Επιστημών για Παιδιά ΕΝαρμονία... Περισσότερα
Η φαντασία δεν έχει όρια! Στο Εικαστικό Εργαστήρι προσχολικής ηλικίας, τα παιδιά παίξανε με τα σχήματα και τα χρώματα και σχεδιάσανε τον κόσμο... Περισσότερα
Το θέμα του εικαστικού εργαστηρίου του Φεβρουαρίου του τμήματος προσχολικής ηλικίας ήταν η κατασκευή μασκών. Αφού παρατηρήσαμε διάφορα... Περισσότερα
Ένα από τα καλύτερα εργαστήρια εικαστικών της χρονιάς, όπου όλα παιδιά δούλεψαν ακούραστα και συνεργάστηκαν αρμονικά μεταξύ τους για την κατασκευή... Περισσότερα
"Εγώ θα γίνω..." μουσικός, ζωγράφος, παιδίατρος, κτηνίατρος, δασκάλα, πυροσβέστης, προστάτης άγριων ζώων, αστυνομικός! Με όχημα τη ζωγραφική,... Περισσότερα
Θάλασσα ήρεμη, γαλήνια, άγρια, φουρτουνιασμένη, απέραντη, πολύχρωμη... πολλά τα επίθετα που την χαρακτηρίζουν και άλλες τόσες οι εικόνες που την... Περισσότερα
Ο Λαός του Αλμυρού πρόσφερε το έναυσμα και το υλικό και τα νεώτερα μέλη των μουσικών εργαστηρίων συναντήθηκαν για να δημιουργήσουν εικαστικές... Περισσότερα
Ο καλλιτέχνης, πρώτα παρατηρεί και μετά δημιουργεί τα έργα του. Το κάθε έργο είναι μια σύνθεση στοιχείων.
Περνάμε λοιπόν τώρα, στις αρχές... Περισσότερα
Ξεκινήσαμε τις κατασκευές για τα σκηνικά της μουσικής μας παράστασης. Η ομάδα των παιδιών προσχολικής ηλικίας, ξεχώρισε για την άψογη συνεργασία... Περισσότερα
Οι ιδέες κατακλύζουν τα μικρά κεφαλάκια και τα πινέλα πιάνουν φωτιά! Η φαντασία συναντά την δημιουργικότητα και το αποτέλεσμα για άλλη μια φορά... Περισσότερα
Σχεδιασμένη, βαμμένη, και κομμένη στα μέτρα μας! Η απόφαση ήταν ομόφωνη: η ομάδα εικαστικών προσχολικής ηλικίας, είναι αδιαμφισβήτητα οι... Περισσότερα
Στα μηνιαία εικαστικά εργαστήρια, η μουσική συνδυάζεται με τις εικαστικές τέχνες. Στην δεύτερη συνάντησή μας, προσεγγίσαμε τον ρυθμό μέσα από την... Περισσότερα
- 1 από 2
- επόμενη ›